Etsi koulutusta 👉

Olet kekseliäs visionääri!

Sinulla on erinomaiset vuorovaikutustaidot ja kyky innostaa muita ihmisiä. Olet empaattinen kuuntelija ja tehokas viestijä – sinua on helppo lähestyä.

Hei kekseliäs visionääri 🔮

Olet perusteellinen pohtija, jolta löytyy luovuutta ja halua innostaa muita. Vakuutat etenkin tehtävissä, jotka edellyttävät luovaa ratkaisukykyä, hyviä viestintätaitoja sekä hyvää ihmistuntemusta. Sinua arvostetaan erityisesti siksi, että edistät myös muiden luovuutta ja mahdollisuuksia huomata oma potentiaalinsa.

Vahvuutesi 💪

• Osaat hyödyntää sekä analyyttistä pohdintaa että luovuutta monimutkaisia kokonaisuuksia tutkiessasi.
  • Hyvät vuorovaikutustaidot, mukana lukien empatia ja tehokas viestintä.
  • Aito halu innostaa muita ja tuoda heidän yhteen.
  • Hyvä ihmistuntemus sekä taito rakentaa ja ylläpitää merkityksellisiä suhteita.
  • Olet joustava ja suhtaudut asioihin avoimin mielin.

Vahvista näitä 🧠

• Opettele vastaanottamaan myös kriittistä palautetta – sen tarkoituksena ei ole musertaa sinua.
  • Ajanhallintataidot: mieti miten käytät aikasi ja että sitä riittää niin sosiaaliseen kanssakäymiseen kuin analyyttiseen pohdintaankin. Harjoittele priorisointia!
  • Tavoitteiden asettaminen saattaa olla sinulle haastavaa, joten sitä kannattaa harjoitella.
  • Muista rutiinitehtävien tärkeys, vaikka ne saattavatkin joskus tuntua puuduttavilta.
  • Aloitteen tekeminen: sinulla on hyviä ideoita, joten uskalla myös kertoa niistä muille.

Sinulle sopivat alat

Sinun persoonallisuustyyppisi (kekseliäs visionääri, Holland-koodi IAS) sopii etenkin aloille, joilla arvostetaan pohdiskelevaa luonnetta, luovuutta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja. Tässä muutamia alaehdotuksia, joista voisit innostua:

Luovat alat ja media

Ilmaise itseäsi ja keskity merkityksellisten viestien välittämiseen ja muiden innostamiseen.

Journalismi ja kirjoittaminen

Yhdistä tutkiva ajattelutapasi hyviin vuorovaikutustaitoihisi ja pue haluamasi sanoiksi.

Ohjaus ja valmennus

Hyödynnä empatiakykyäsi, luovuuttasi ja pohtivaa ajattelua ja ohjaa muita kohti henkilökohtaista kasvua.

Opetus ja kasvatus

Jaa tietoa, innosta muita oppimaan ja ole mukana kasvattamassa tulevia sukupolvia.

Tutkimus- ja kehitystyö

Tee uraauurtavaa tutkimusta ja löydä innovatiivisia ratkaisuja, jotka taklaavat yhteiskunnan haasteita.

Tutustu koulutuksiin

Sinulle sopivia ammatteja ovat esimerkiksi

Lisätietoa kekseliäistä visionääreistä

Kekseliäät visionäärit (Holland-koodi: IAS) omaavat yhdistelmän Tutkivan (Investigative), Taiteellisen (Artistic) sekä Sosiaalisen (Social) persoonallisuustyypin ominaisuuksia. Heille tyypillisiä ominaisuuksia ovat uteliaisuus uusia asioita kohtaan, luovuus sekä halu innostaa muita.

Avainpiirteesi:

Tutkiva (I, Investigative):

Tämä piirre näkyy uteliaisuutena sekä syvällisenä analyyttisenä ajattelutapana. Perehdyt sujuvasti monimutkaisiinkin kokonaisuuksiin ja tavoittelet tekemiselläsi innovatiivisia oivalluksia. Looginen ja järjestelmällinen lähestymistapasi auttaa sinua ratkaisemaan ongelmia.

Taiteellinen (A, Artistic):

Tämä piirre ilmenee syvänä kiinnostuksena estetiikkaa, asioiden kauneutta ja luovaa ilmaisua kohtaan. Erilaiset tavat ilmaista itseään esimerkiksi taiteen, musiikin ja kirjoittamisen kautta ovat sinulle mieluisia. Mielikuvituksesi ja omaperäisyytesi takaavat sen, että olet hyvä keksimään uusia, innovatiivisia ideoita.

Sosiaalinen (S, Social):

Sosiaalisuutesi näkyy vahvoina vuorovaikutustaitoina sekä haluna tehdä tiimityötä ja auttaa muita. Kukoistat sosiaalisissa tilanteissa ja koet täyttymystä, kun onnistut rakentamaan ja ylläpitämään merkityksellisiä ihmissuhteita.

TÄÄLTÄ voit lukea lisää RIASEC-mallista sekä siitä, miten ammatinvalintatestimme toimii.

Palaa alkuun ▲